Zajęcia z języków obcych opierają się na 4 blokach:
1) Nauka języka zawodowego - uczniowie mają być zdolni do komunikowania się w ramach pracy zawodowej. Zakłada się, że po ukończeniu kursu :
- stażyści będą wyjeżdżać za granicę bez większych obaw
- będą bardziej kompetentni
- zapewni się lepsze przyjęcie turystów we Francji
- poprawi się argumentacja handlowa.
Nauka języka zawodowego polega na jak najbliższym przybliżeniu świata pracy (w sytuacjach w kuchni, w restauracji).
2) Zajęcia z gramatyki i słownictwa - konieczne aby pozwolić uczniom na porządkowanie zdobytej wiedzy oraz tworzenie spójnego warszttu językowego. Zajęcia te operają sie na szybkich powtórkach struktur gramatycznych oraz językowych, a następnie na dłuższych i dokładniejszych przekazach. Treść zajęć zależy przede wszystkim od braków i potrzeb uczniów.
3) Doskonalenie konwersacji - oparte na tematach z życia codziennego (pogoda, kraje, wycieczki...), sytuacjach z życia zawodowego.
4) Poznanie kultury, tradycji, kuchni krajów zaangażowanych w kształcenie - o każdym z krajów w danym języku obcym:
- prezentacja geograficzna: regiony, miasta, liczba mieszkańców
- prezentacja ekonomiczna: rolnictwo, przemysł
- prezentacja turystyczna: morze, góry, wieś, zabytki kulturowe
- inne: znani ludzie, ważne daty i wydarzenia z historii danego kraju.
Kuchnia i obsługa:
- produkty narodowe
- typowe dania
- sery
- zgodność dań i win
- menu rachunkowe
- specjalności gastronomiczne
- wina
- alkohole
- kilka wielkich stołów danego kraju
Sposoby życia:
- przy stole
- żywienie
Podczas zajęć poruszana jest także tematyka wspólnoty europejskiej:
- historia, ewolucja, geografia, waluty
- Parlament Europejski: skład, funkcje, władza
Tematy rozwijane podczas kształcenia na temat smaku:
- z zakresu pedagogiki smaku: przypomnienie 5 zmysłów, węch, funkcjonowanie brodawek, wzrok, dotyk, 4 smaki
- poznanie produktów terytorialnych we Francji i w Niemczech: jak wybrać charakterystyczne produkty terytorialne; smak ukształtowany przez naszą kulturę; ustawodawstwo francuskie, niemieckie, europejskie; kultura regionalna, sposób życia; produkty regionalne i ich wartość;
- kultura gastronomiczna: historia podawania do stołu;
- zajęcia praktyczne: prezentacja każdego regionu, tradycji gastronomicznej i kulturowej.